2010-02-14

VÄNDAGSPULKAÅKNING

Helt galet att dessa bilder är 16 år gamla, jag till vänster på övre bilden och på den gula kälken på den nedre.
Idag återupptar vi gamla traditioner och ordnar lite pulkaåkning hemma hos oss! Pulkor, gamla kälkar, madrasser och peffisar är framdragna och den öppna elden skall strax få ta fyr. Pappa står ute på gården och vickar på höfterna till musiken som retroradion spelar och kakaon värms upp på spisen. Gott folk, det här kommer bli roligt! Om det är någon som känner sig ämnad att komma, men inte har fått en personlig inbjudan, så kan jag tala om att vi håller igång 12-16. Välkommen bara om du känner för.

1 kommentar:

  1. JAG VLL JAG VILL JAG VILL JAG VILL OCKSÅÅÅÅÅ.. Idag är jag definitivt i fel land och vill komma hem och dricka kako och åka pulkka hos dig. Det låter härligt mysigt och sjukt kul. Dessutom snöar det här och gör mitt humör ennu sämre. Ha en rolig dag och ha det så bra i Sverige sen :)

    SvaraRadera