2010-02-09

ryck ryck ryck

Efter att jag hade möblerat om lite i bloggen (annan header, lite updates i sidomenyn), fick jag ett väldigt-olikt-Miilo-ryck och började utkämpa ett mindre krig mot dammråttorna under min säng, så här på kvällskvisten. Nu är rummet några kilo fattigare på damm och jag kan sova gott i natt. Belönade mig dessutom med lite glass (nej, glass hör inte till mitt godisförbud denna månad, åtminstone inte varje dag), dock var det före jag började städa - men i alla fall. På tal om olika livsmedelsförbud, så var idag första dagen jag fick lite semiåterfall och blev sugen på kött. Jag kom lite småhungrig hem från skolan och mamma hade slängt ihop en flottig hemmagjord pyttipanna och det var nog lite frestande att ta sig en smakbit eller två. Dock botade jag suget med sallad med massa ingredienser samt sesamnuggets - ack vad gott, men fy vad dyrt för min skrala budget. Om någon undrade vad jag yrar på med för dieter just nu så kan jag ju tala om att jag denna månad har satt stopp på all förtäring av kött, alkohol och godis. Tro det eller ej, men det funkar rätt bra. Dock harmar det nog lite lite (bara i ena stortån) att det är festligheter gånger tre denna vecka på den lokala krogen, som jag skulle vilja delta i, både på onsdag, fredag och lördag (bara för att det är lördag, hehe), men det är till och med för mycket för mig att spendera nykter tid där så ofta. Nå, bara 19 dagar kvar av denna månad.

Här hade jag också någon form av ryck. Det kan nog kallas se-konstig-ut-bakom-rött-filter-i-studion-ryck. Dessa wunderbara bilder är tagna av Sara.

1 kommentar:

  1. Tycker du är så förbannat duktig på foto, smått galet! Vill också bli sådär duktig en vacker dag, så får hoppas den kommer ;) Men nu har jag en fråga till dig! Jag studerar förtillfället media på ett yrkesinstitut men nästa år gäller det att veta vad man ska söka vidare till, därför undrar jag: Vad går du i för skola? :) Låter intressant, men ligger den utbildningen också på yrkesinstitut-nivå?

    Enda vidareutbildningen på svenska (vad jag vet) finns i Jakobstad, men det känns förstås inte lockande just nu, hah :D

    SvaraRadera