2010-02-02

en annorlunda skoldag

Idag hade vi en lite annorlunda lektion i konsthistoria, vi fick gå till skolans ateljé och måla av Monets konstverk med akvarellfärger. Jag uppskattade detta, eftersom jag tycker om att klotta och kladda med färger och bara låta tankarna sväva iväg, dock händer det allt för sällan att jag på eget initiativ tar fram penslarna här hemma, vilket är lite synd.

Marco hade läget helt under kontroll, och det bör tilläggas att han var väldigt duktig på att måla.

Och så var även Anton, som här tar sig en liten funderare.

Själv roffade jag åt mig den mest tilltalande bilden som fanns att välja mellan. Det var en massa sprakande färger på ett motiv som föreställde en solnedgång över ett vattendrag. Här ser ni min bild typ halvvägs innan den var klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar