2010-02-12

"bara en liten stund till..."

Ikväll skulle jag bara fara till Serendi ett snabbt varv efter jobbet för att babbla oviktiga nödvändigheter med mina vänner. Mitt korta besök råkade dra ut sig till tre timmar, vilket det av någon anledning alltid gör när jag besöker denna plats. Mystiskt, klockorna måste gå snabbare innanför Pityns väggar, helt klart. Denna lilla miss i min tidsplanering ledde till att jag nu har en massa saker jag måste hinna med innan jag måste befinna mig i Helsingfors för att bege mig mot Stockholm kl. 16.30 på söndag.
Jag har nu typ 40 timmar på mig att:
- yra omkring och bara chilla, och egentligen inte få något vettigt gjort över huvudtaget, 7 timmar
- sova, minst 16 timmar (för att vara glad och nöjd)
- jobba 8½ timme
- äta pizza och se på film, typ 3-5 timmar
- äta morgonmål x 2, 1 timme
- delta i Vändagspulkaåkning, 2 timmar
- åka tåg, 1 timme
- stressa som en dåre för att jag inte har allt klart inför kryssningen, redigera bilder som skall med att visa i skolan i Stockholm osv, 1 timme.

Bra tidsplanerat, jättebra.

1 kommentar:

  1. Svar: Tack Miilo för infon! Har läst runt lite på skolans hemsida och den verkar verkligen bra. Och Karis verkar vara en mysig studiestad till på köpet också, får ta och fundera vidare på vad som är rätt val, dock är ju foto det enda jag vill göra :) Hur många år är utbildningen egentligen? Tre kanske?

    Måste ännu fråga vad är Serendi? Låter som något förbannat mysigt café eller så :D Och hur är det i Karis, är det en stor stad? Mycket frågor haha... uppskattar verkligen att du tar dig tiden och svarar!

    Lycka till med din tidsplan ;)

    SvaraRadera