2010-01-27

do you wanna die happy? part II

Idag har jag jobbat som en liten dåre med den analoga uppgiften "Mitt liv, hur blev det så?" och spenderade hela dagen från tio till halv fem i mörkrummet. Dessutom anlände jag redan klockan åtta till skolan för att scanna in mina negativ på datorn så att jag också skulle ha mina bilder tillgängliga i digitalt format. Kände mig inte så effektiv då allt jag åstadkom i mörkrummet var ungefär tjugo halvbra eller dåliga varianter av bilden här nedan.

Detta var då bilden jag jobbade med lite idag, lite brusig pga att jag använde 800 ASAs film i kameran. Det här är den digitala versionen som jag scannade in direkt från mina negativ, att kopiera bilder i mörkrummet och få till rätta färger, skärpa och ljus är en betydligt mer avancerad process.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar