2010-01-31

Av någon anledning kommer det sig att jag omedvetet trycker på paus när det kommer till uppdaterandet av bloggen under veckosluten. Då finns det så mycket annat att hinna göra, istället för att sitta framför en dator, som vi gör hela dagarna i skolan under veckan.
I sedvanlig ordning var det jobb som gällde på fredagen, men hör och häpna så slutade jag redan klockan 20.00. Sådant händer inte varje dag skulle jag vilja påstå! Firade det hela med att göra en dunderpizza med ungefär alla fyllningar som jag kunde komma på, sedan smuttade jag på lite cider och slängde mig i soffan för att titta på film - skönt. I går stod återigen jobb på schemat hela dagen lång, men jag behövde inte oroa mig för kvällsaktiviteterna skulle elimineras för den sakens skull. I aningen after work-anda besökte jag Knäppen med Jenny, Sanisa och Liivia för att förtära alldeles god mat. Personalen tittade lite snett på mig då jag bad att få min telefon laddad och lämnade den bakom disken och det gjorde ju inte saken bättre att den ringde "tusen gånger", så som gubben som serverade oss uttryckte sig så fint. Efter att vi smällt i oss så mycket mat att vi lika gärna kunde ha rullat oss fram, så begav vi oss av till Serendipity för att frossa vidare i chokladbollar och milkshakes (för min del, somliga andra föredrog ju alkoholhaltiga drycker) och på denna punkt anslöt sig även Jojo och Dré. Även här bad jag vänligen att få ladda min telefon, eftersom batteriet inte hade mycket livslängd kvar. Tror jag aldrig kan sluta förvåna personalen på Serendi med mina småudda ideér. Då de flesta i sällskapet kände sig lagom förfriskade och redo för nya äventyr så övergav vi Pityn för den lokala krogen istället. Det var en intressant upplevelse att se Affes ur nyktra ögon och jag kunde konstatera att: 1. Man får helt sjukt jävla varmt av att dansa mer än en halv låt åt gången, 2. Alla låtar känns evighetslånga och 3. Det är betydligt svårare att sjunga med i låtarna när man är nykter. Trots dessa tre faktum hade jag en otroligt rolig kväll och detta kommer förmodligen att beprövas igen i framtiden, mest pga mitt nya mål för nästa månad: tipaton helmikuu here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar