2009-12-21

when you try your best, but you don't succeed

Är nyss hemkommen från Helsingfors, G18, utnämningen av vinnaren i en fototävling och är jävligt besviken. Inte för att jag inte vann, inte var bland de 24 bästa och inte för att jag inte fick min bild upphängd på väggen. Nej, inte ens det faktum att min bild var placerad sist i albumet med alla övriga bilder som deltog i tävlingen gör mig bitter. Det som däremot gör mig djupt besviken är att juryn hade printat ut min bild i så dålig kvalitét att den borde brännas och begravas och aldrig någonsin visas för allmänheten igen. Föreställ er en random bild hämtad från google, som sedan förstoras tio gånger mer än den borde och sedan dras hit och dit i färgskalan så att det ser ut som någon har hällt tre färgburkar över den. Min bild såg helt enkelt för jävlig ut. Det känns verkligen skit att man först satsar helhjärtat på att ta en fin bild, och sedan går någon och printar ut den så att den ser värre ut en Jerusalems förstörelse. På vägen hem tröståt jag lite choklad och nu har jag ont i magen. Jeee. Laddar kanske upp bilden som jag deltog med senare, i den kvalitét som den borde ses. Om någon vill se den?

4 kommentarer:

  1. Succes är att trilla 10 gånger men stiga upp 11. Nästa gång så tar du priset. De tror jag :P

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig hur besviken jag blivit. När man ändå är stolt över sin bild (vilket jag antar att du nog var) och sen går någon och gör sådär, hujdå. Vill absolut se den! :)

    SvaraRadera
  3. I feel you milo!!! helt jättejätte tråkit. Borde man ringa? men sen funderar man att e de nån ide nu mera...

    SvaraRadera
  4. Jag vill se din bild Miilo, så som den skall se ut :) Ps. tävlingar är asiga, hoppas din fotoiver bara växer ändå :(

    /Riina

    SvaraRadera