2009-12-09

Vem vet inte du, vem vet inte jag

Nu producerar jag blogginlägg på löpande band. Har inget annat att sysselsätta mig med då datorn jag satt och scannade in mina negativ på blev beslagtagen. Okej, nu förvränger jag sanningen en aning. Egentligen BORDE jag skriva en säkerhetsplan som skall vara klar till helgen, skriva min CV som fortfarande endast består av ett blankt papper och så vore det bäst om jag snarast möjligen valde ut vilka bilder som skall befinna sig i min portfolio. Men jag har ingen lust. Just nu vill jag bara ha jullov. Jag vill krypa ner under täcket i min säng och bara sova, ta det lugnt och kanske spendera lite kvalitétstid med en vän eller två. Men nej, istället har man en massa skoluppgifter, jobb samt lite andra grejer att ta itu med. Jag vill inte. Jag orkar inte. Har ju så mycket trevligt att se fram emot: svinisvaccin imorgon och på fredag skall jag sova UTOMHUS för då är det dags för den där helt fruktansvärt "givande" kursen igen hela helgen. Hej jag heter Miilo och är jättepositiv för tillfället.

Nu skall jag fortsätta att döda min tid med att söka efter potentiella skolor för nästa höst. Siktar för tillfället in mig på vårt västra grannland. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men nu vill jag verkligen bara bort, bort, BORT från Karis. Visst egentligen är det ju ganska mysigt och trevligt här, men just nu behöver jag lite omväxling i mitt liv. Står inte ut.
Nordens fotoskola skulle vara ett alternativ. Någon som har något bra tips på fotoskolor i Norden i bakfickan? Ett annat alternativ skulle vara att spendera nästa höst på en random fotoresa. Det ultimata vore dock följande: Jobbar som en liten dåre hela våren samt halva sommaren för att spara pengar, ledigt ett par veckor i slutet av juli (jag förtjänar det faktiskt med tanke på att jag inte har haft något ledigt under sommaren på år och dagar), sedan läger och därefter skulle jag åka ut i Europa på interrail och komma tillbaka i början av september. Efter min hemkost skulle jag skaffa en egen lägenhet, ha ett "nine to five"-jobb och kanske gå en och annan trevlig kurs om kvällarna. Det skulle få bli ett år att fundera på vad man verkligen vill.
Tänk om livet vore så lätt att man fick sin framtid serverad på silverfat. Ett par tusenlappar i handen så att man klarade vardagen utan att slita ihjäl sig på ett jobb och en studieplats på en skola som passade en perfekt. Men varför skulle någonting vara lätt när det kan vara svårt, right?!
Okej, nu har jag svamlat på i en oändligt lång text som ändå ingen kommer att läsa. Kanske jag skulle försöka sno tillbaka den där scannern och datorn trots allt, så att jag skulle få någonting vettigt att göra.

Var befinner jag mig nästa höst med kameran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar