2009-12-24

Snön lyser vit på taken, snart är inte längre Miilo vaken

Är trött som jag vet inte vad, och helt tydligen är katten det också eftersom hon ligger med huvudet nerkört i sängen. Nu var det mesta av julstöket över; julmat har man ätit så det räcker för ett år framöver igen, vin&ostbrickan tömdes, julkonfekt har avsmakats och så har klapparna öppnats. För att summera klapparna jag fick i ett nötskal så vill mina nära och kära tydligen att: jag skall sova gott, inte frysa samt bli lite snyggare.
Nu börjar jag sakta men säkert hoppas på att våra julgäster skall börja bege sig hemåt så att jag får ta och krypa ner under mitt nya gigantiska (det ryms säkert fem personer under det) täcke och mysa mig igenom slutet av denna julafton.

Familjen Nybergs juleträd.

1 kommentar:

  1. Svar: jaa, jag kände att nu e de dags att klicka hem massor, jag har ju inte köpt någon kameragrej på skitlänge XD
    Apropå rubriken så läser alltid pappa den där dikten före vi skall äta, och så lägger han in någons namn istället för tomten är vaken, i år blev det jag, haha :P
    Ni har btw snyggare julgran än vi, vår är klen :( Fast pappa tycker inte det...

    SvaraRadera