2009-12-26

bygga bo

Blev återigen påmind om att det är på förfesten man har roligast - sen går det bara neråt. Rockade lite guitar hero och vickade på höfterna i takt till The Baseballs tillsammans med mina kära väninnor. Ytterst trevligt skulle jag våga påstå, sedan drog vi vidare ifrån mitt näste mot Kariscity. Vi tyckte att vi startade i tid, men hade fel. Det var så mycket folk ute igår att jag var på gränsen att drabbas av alla tänkbara fobier som har med mycket människor och trånga lokaler att göra. Man fick köa en evighet för att slippa in på krogen, ungefär lika länga för att komma till toaletten, köerna till baren skall vi inte ens snacka om och det var till och med nästan så att man var tvungen att köa till dansgolvet. Förunderligt nog hade krogen öppet extra länge igår, och givetvis var vi (jag, de som jag hade anlänt med hade nog försvunnit) där till det bittra slutet. Att sedan ta sig hem i den milda snöstormen var ju ett äventyr i sig. Tacka vet jag goda grannar som man kan dela sina hemfärdsproblem med.
Nu inser jag att detta måste låta som om jag har haft en väldigt beklaglig kväll och måste därför understrycka, att så är inte fallet. Om man bortser från det jag nämnde här ovan så var det en ganska rolig kväll.

Nu tänkte jag bygga bo under mitt nya täcke. Det är så stort att till och med Snövit och hennes sju dvärgar skulle få plats under det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar