2009-12-29

Att spendera sin lediga* dag

Antingen kan man sova bort hela dagen eller också stiger man upp i tidernas begynnelse, drar på sig målarkläderna och drar iväg för att försköna ett par meter väggpanel. Härligt att anlända till platsen och konstatera att innan målandet drar igång måste hela panelen sandpappras först. Extra härligt blir det ju när ljudet av sandpapper mot trä är det värsta existerande ljud här i världen (näst efter naglar mot kartong) och man är allergisk mot damm. Så medan alla andra redan hade avlagt flera meter panel bakom sig, satt jag fortfarande och skrapande på min första halvmeter. Det konstaterades att jag nog inte riktigt gjorde någon nytta och fick istället i uppdrag att koka kaffe och gå till butiken och köpa bulla. Så - ger ni mig en uppgift som jag inte är så bra på, misströsta ej, be mig istället fixa fikan** så blir alla glada och nöjda igen.

*inte i bemärkelse av en söndag eller helgdag då ändå allt är stängt
**ja, jag använder fortfarande detta ord. Det är så tilltalande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar