2009-11-24

Jag har ett hem under täcket som ingen har ryckt, jag har det varmt och tryggt


Idag har jag framkallat film som en liten galning. Hela dagen lång har jag stått i filmlabbet och rullat burkar hit och dit och fyllt dem med diverse vätskor, fumlat i totalt kolmörker med min min film och sånt där. Till en början gick ju allt fint då jag hade handledning av läraren, men sedan på eftermiddagen då jag lämnades till mitt öde, så gick typ det mesta fel som kunde gå tokigt.
Lyckades riva sönder filmen då jag skulle rulla upp den i kameran och sedan när jag hade tagit ut filmrullen så tappade jag den i golvet så att den öppnade sig. (Ljus på oframkallad film = ej bra). Mellan varven hann jag även låsa ut mig från filmlabbet med den öppnade filmhylsan i ett krampaktigt grepp i handen och fick springa runt i halva skolan för att hitta någon som kunde komma och öppna dörren åt mig. När jag sedan skulle börja framkallningen av filmen insåg jag att det inte fungerade att rulla upp filmen på spolen eftersom hylsan hade tappat en del bitar då den föll i golvet. Detta resulterade i att jag i beckmörkret fick riva ut i hela filmen ur rullen och sedan försöka klippa den rätt och rulla upp den på en spole (heja mig, som inte ens kan klippa rakt med en linjal till hjälp). Som om inte allt detta vore nog så lyckades jag även med att blanda ihop vätskorna och hälla dom i framkallningsburken i fel ordning. MEN, tro det eller ej, men trots alla missöden så blev min film faktiskt helt ok. I alla fall med tanke på omständigheterna.
Imorgon skall jag göra papperskopior av bilderna och på eftermiddagen blir det studiofotografering med Ella, trevligt trevligt. Dessutom nalkas det Lilla Julsfest på den lokala krogen, får se om jag skulle ta och dra mig dit.

Nu skall jag dock kasta mig på sängen med en mugg vinglögg och se en film. Har en helt ledig kväll och det känns helt underbart, kan inte minnas när det hände sist.

1 kommentar: