2009-11-27

Idag har jag haft en trevlig dag, trots att jag inte fått särskilt mycket gjort i skolan. Övade på att fotografera gruppbilder och så printade jag ut och hängde upp min porträttbild, vilket jag är ytterst glad över att jag gjorde för det innebär att jag får sovmorgon på måndag. Och så har jag käkat skolans "julmat" också - en vegeröra, potatis och tomat & löksallad med fetaost kunde man hitta på min tallrik, och vet ni vad, det var en halvmiljon gånger bättre än den där "riktiga" julmaten.
Eftermiddagen och kvällen spenderades, precis som fredagkvällar i vanlig ordning spenderas, på jobbet. Och hujedamig vilket kaos det var i ett skede, precis då julgatans öppning var avslutad trodde jag seriöst att butiken skulle överbelastas av shoppinggalna mammor, skrikande småbarn och förvirrade pappor. Men vi överlevde, vilket ju var tur, för efter jobbet bar det iväg till Serendi för att avrunda kvällen med en varm glögg i goda vänners lag. Vi kunde ju lätt konstatera att det här med ljus inte riktigt var våran grej. Vi får helt enkelt hoppas att ingen såg oss, med tanke på hur många gånger vi bytte ljusstakar hit och dit, tappade ljuset i bordet osv.
Nu är det dock tack och godnatt för denna dag, imorgon en ny dag med full rulle. Skall roada lite grejer till julmarknaden i Billnäs, sedan på jobb hela dagen och på kvällen bär det av på firmalillajulsfest. Trevligt.

Jul&mysstämning levererades i skolans matsal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar