2009-11-22

But in the end is right I hope you had the time of your life

Är äntligen hemma igen och trots att det inte har varit ett fysiskt tungt veckoslut så är jag dödstrött med värkande armmuskler. Att vara stationerad hemma i den egna sängen och inte på kurs är otroligt skönt eftersom kursen inte riktigt levde upp till förväntningarna. Känns inte riktigt helt fantastiskt att slänga bort ytterligare en helg i december på denna kurs, men måste man gå den så måste man. Bara att bita ihop och vara nöjd.
Nämnde tidigare att det skulle bli skönt när denna vecka var över, vilket den snart är, men insåg att nästa inte ser mycket bättre ut. Förra veckan var fylld med skola, jobb och så den omnämna kursen, och den kommande veckan ser inte mycket olik ut. En hel del skoluppgifter plus en massa jobb. Hej och hå, kommer väl att lida av utbrändhet innan jag fyller tjugo. Hujedamig, vad jag längtar till sommaren och nästa höst, för då skall det tammefan bli ändring på denna tillvaro. Exakt hur vet jag inte, men något annat skall det bli, det är klart som korvspad.
Dock finns det någonting trevligt med de kommande dagarna; vi har växelvecka, vilket innebär att vi byter med tradi-eleverna och får fotografera analogt igen. Sist vi gjorde det var det ju en hit, så hoppas på detsamma igen. Det enda dilemmat är att jag inte för mitt liv förstår hur jag skall få min tid att gå ihop. Jag skall hinna både fotografera (vilket jag inte kan göra under dagstid eftersom jag då inte har någon tillgänglig modell) och vara i labbet och framkalla filmen och bilderna, plus jobb fyra dagar nästa vecka. Men för att kunna framkalla film måste jag ha fotograferat innan dess. Suck, skapa mej en klon som kan gå till jobbet och göra allt annat som jag inte riktigt skulle ha tid med. Allt som händer utanför skolan och jobbet (alltså i princip mitt sociala liv) lider av utrotning just nu. Har t.ex. inte hunnit umgås med mina vänner (bortsett från de i skolan och Jojo som jag hade en pikadejt med på fredagen) på över en vecka. Galet, så borde det inte vara. Sen undrar forskare och folk varför dagens människor mår dåligt och det finns så många sjukskrivningar.

Bjuder på denna bild, hajoo med allt liksom.
(Den uppkom på Sandras begäran, hon ville ha underhållning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar