2009-10-07

Camera obscura

Idag var en mycket bra dag i skolan. Inte för att jag skulle vilja påstå att de andra skulle vara dåliga, men denna var helt enkelt lite extra trevlig. Vår ordinarie lärare var sjuk och vi hade istället en vikarie, och tillsammans med honom gjorde vi egna nålhålskameror (en förpackning med hål i, helt enkelt) som vi sedan använde i studion. Jag tycker det var riktigt spännande att först ägna många minuter till att ta bilden, och sedan ytterligare en stund i mörkrummet för att se bilden växa fram på pappret. Jag tog bara en bild med min kamera, men jag blev supernöjd med tanke på att det var första gången jag gjorde någonting sånt här.

Jag och min kamera.

Här kan skådas en viss likhet med en död docka.

Vanessa som poserar för min bild. Hon låg blickstilla i hela 15 minuter!

Och slutresultatet. Min första bild tagen med nålhålskamera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar