2009-10-02

Autumn, the wind blows colder than summer

Idag morse när jag vandrade ner för Centralgatan slog det mig hur vacker hösten är. Vacker, men förbannat kall - åtminstone idag. Samtidigt som jag fascinerades av hur fint det var med solen som lyste på alla gula lönnlöv och frosten som gnistrade i gräset, undrade jag varför jag inte hade kommit på tanken att dra på mig ett par yllebyxor när jag klädde på mig i morse. Minusgrader måste det vara, då stora rökmoln uppenbarade sig ur min mun då jag andades. Kom med ett litet leende på läpparna att tänka på då man var liten och låtsades röka på detta sätt. Att andas riktigt ordentligt ute i kylan. För mig skulle det gärna få vara det ända "röksättet", att andas ut luft en kall oktobermorgon. Cigaretter har jag inte mycket till övers för.
Från en sak till en annan liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar