2009-09-24

Här är karusellen som skall gå till kvällen

Idag har vi besökt Ekenäs årliga höstmarknad med klassen, och en viss uppståndelse väcktes ju nog när ett trettiotal personer yrade omkring på området med kamerorna i högsta hugg, både i positiv och negativ bemärkelse. Somliga var jätteintresserade och undrade vad vi höll på med medan vissa var riktiga surpuppor och skällde ut oss för att vi fotograferade deras produkter. Irriterande dessutom att de vägrade tro på oss när vi talade om att det är tillåtet att fotografera på allmänna platser.
Vår uppgift var att ta fem bilder som vi sedan skall presentera som ett kollage, och till en början kände jag mig helt tom i skallen och visste inte riktigt vad jag skulle fotografera. Bland med trettio andra jätteduktiga fotogalningar är det betydligt klurigare att stå ut i mängden. Sist och slutligen kom jag nog hem med en hel hög härliga marknadsbilder, skall nog ta och visa en och annan senare. Tills vidare får ni nöja er med dessa;

Jag har så jäkla mysiga klasskompisar, diggar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar